Selasa, 07 April 2015

setiap doa itu pasti

Alhamdulillah...Assalammualaikum sahabat yg dikasihi ALLAH...
Bismillahirrahmanirrahiim..
Subhanallah walhamdulillah wala ilaha illallah wallahu akbar..
Allahumma solli 'ala saiyidina muhammad wa 'ala alihi wasohbihi ajma'iin..
Firman ALLAH swt,"Berdoalah kepadaKU , nescaya AKU perkenankan doa permohonan kamu."
(SURAH AL GHAFIR ayat 60)
"Ingatlah sahabat,, setiap doa itu pasti di dengar ALLAH kerana ALLAH maha mendengar,, setiap yg berbisik,, setiap yg memendam ,, malah setiap yg tersimpan di dalam dada... janganlah kita memohon doa dgn sifat ragu2,, mulut berdoa dan hati merasa was2 ,, tidak yakin akan dimakbulkan..sesungguhnya jgnlah kita dtg kepada ALLAH sebagai org yg munafik,, mulut kata percaya tapi hati tidak yakin,, ketahuilah,, ketika kita berdoa, setiap pintu langit akan terbuka ,, semua penghuninya mendengar dan membawanya kepada ALLAH.. dan apabila tidak lagi dimakbulkan, dia berdoa lagi,, dan terbuka lagi pintu2 langit....sehinggalah ALLAH memanggil jibril dan berkata,"wahai jibril,, ketahuialh akan engkau,,AKU mencintai si fulan ini,, maka beritakanlah kepada semua penjaga langit bahawa sifulan ini adalah hamba yg AKU cintai,, kerana AKU redha kepadanya sebagaimana dia juga redha terhadapKU."
~Tidak mendapat apa yg kita minta bukan bermakna doa tidak diperkenankan ,, tapi sebenarnya ALLAH menangguhkannya agar ketika DIA memberi ,, maka waktu itu kita benar2 syukuri
Hasbiyallahu la ilaha illa huwa 'alaihi tawakkaltu wahua robbul 'arsyil 'adziim..
Cukuplah ALLAH sebagai pembelaku, tiada Tuhan selain DIA dan kepada DIA aku bertawakal dan DIA lah yg memiliki Arasy yg agung..