Selasa, 15 Januari 2013

ISTIQARAH-KU




Bismillahirahmanirrahim,,.

Aku sadar aku tak pantas merindukanmu kerana kamu belum HALAL buatku dan aku pun tak pasti apakah nantinya kau akan HALAL buatku..

Ya Allah..
Hamba titipkan dia pada_Mu..
Berikanlah kesehatan jasmani dan rohani padanya..
Berikanlah kemudahan dalam segala urusannya..
Kuatkanlah Imannya dan tetapkanlah Islam sebagai agamanya..

Ya Allah Ya Rabbi..
Mudahkanlah segala urusan kami..
Mudahkanlah Rezeki kami..
Mudahkanlah Jodoh kami..
Limpahkanlah Rahmat dan karunia_Mu kepada kami..
Kami rindukan Hidayah_Mu ya Allah..
Bimbinglah senantiasa kami ke jalan_Mu..

Ketika tak kutemukan engkau di istiqarahku..
Maka teruslah melangkah meskipun bukan aku yang menemani perjalananmu nanti...
Teruslah berjuang meraih masa depanmu meskipun bukan aku yang bersamamu nanti.
Tetaplah istiqomah di jalanNya walaupun banyak ujian & cobaan..
Yakinlah hatimu pada qadha dan qadhar_Nya,
Bahwa DIA yang Maha mengetahui apa yang terbaik buat hamba2_Nya.

Ketika tak ku temukan kau d istiqarahku..
Maka simpanlah kesedihan itu,simpan air matamu..
Jadikan air matamu hanya sebagai tangis ketika kau bermunajat pada_Nya...
Perjalanan kita masih panjang semga nanti ALLAH memberikan yang terbaik untukmu & untukku..

Izinkanlah aku selalu menyapamu dalam tiap untaian Doa ku...
Semoga ALLAH selalu menyatukan kita dalam indahnya ukhuwah & ketika sebuah asa & cinta tiada mungkin bersatu.
Semoga menjadikan hati ini ikhlas mengajarkan arti kesabaran & kerelaan untuk menerima ketentuan_Nya...
Rencana ALLAH lebih indah dari segalanya,
Biarkan semua berjalan dengan kuasa_Nya.

Ku titip rindu ini untukmu..
Dimanapun dirimu berada sebuah rindu yang belum sempat kusampaikan...
DOA ku selalu bersamamu...
Aamiin......

Tidak ada komentar: